lördag 22 januari 2011

Försiktigt optimistisk

Nytt år. Nya tag. Hurtigt och förutsägbart, men det är värt ett försök. 2011 kan knappast bli sämre än 2010, det är ett som är säkert.

Ny samtalskontakt, en rak och humoristisk man som når fram känner jag. Som punkterar mina bekymmer med logiska och rationella resonemang. Vi ska ses varannan vecka framöver, och det känns som ett gemensamt beslut eftersom jag är relativt fungerande nu. Det jag hoppas är att få känna att jag har en plan för det förebyggande arbetet. Att jag blir ännu bättre på det där med återhämtning.

Sen finns det ett ord som återkommer. Och det är acceptans. Jag tänker, tycker, känner mycket och har väldigt dåligt samvete för den jag är och hur det tar sig uttryck. Jag hoppas bli bättre på att acceptera den jag är under 2011. Och komma lite närmare en bättre självkänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar