onsdag 24 november 2010

Borde

Idag var första träffen med företagshälsovårdens psykolog som ska vara någon slags "coach" tills jag får tid hos nästa instans. Hon ska stötta mig på det professionella planet, så att jag kan få till ett bra "lagom" i det jag gör.

I vanlig ordning fick jag, för säkert 10:e gången senaste halvåret, berätta om mitt mående för någon som jag inte känner alls. Jag kan göra det rätt sakligt och nästan lite känslofattigt, men kontakten idag var väldigt rak och det uppskattar jag. Hon uppfattade fort hur jag gör, jag intellektualiserar allt så att jag ska slippa stå för de känslor jag inte riktigt kan hantera. Hon lade också märke till att jag under en timmes samtal använde ett ord rätt ofta.

Borde.
Jag borde.
Jag borde ännu mer.
Borde, borde, borde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar