onsdag 15 december 2010

Tråden

Den tappas ibland.
Det blir för mycket i huvudet samtidigt och jag börjar glömma saker. Trots alla mina system, så faller saker bort. Trots all teknik, så ja, jag är bara människa.

Jag glömmer matlådan hemma (ibland).
Jag glömmer att bilen ska in på service (en gång).
Jag missar möten jag ska vara med på på jobbet (en gång).

Det lustiga är, att i min hjärna trissar jag igång en hel orkester med skuld i olika volym. Istället för att fokusera på det jag faktiskt inte glömmer.

Jag kommer ihåg matlådan (oftast).
Jag är med på 9 möten av 10 på jobbet.
Jag bubblar av idéer inför nya jobbet.

Ibland måste jag bara inse att jag är den jag är, med en dos vims och en dos kreativitet. Och jag måste sluta vara så hård mot mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar