torsdag 19 januari 2012

B.I - Before Internet

Ja, vad gjorde gravida innan de kunde googla det mesta som föll dem in att undra över? I mitt fall tror jag faktiskt att jag avlastar min barnmorska rätt rejält eftersom jag kan ställa frågor och få svar direkt. Givetvis behövs ju källkritik och en viss...förståelse för hur mycket som skrivs i affekt i forum, debatter som förs inom ämnen som är extremt känsliga för många: amning, sömnmetoder, uppfostran. Dessutom finns det väldigt många sidor och forum som har kommersiella intressen i bakgrunden.

Men jag tillhör nog ändå den kategorin som blir lugnare av att få bekräftelse på att de flesta krämpor som dykt upp under graviditetens gång är högs ordinära och normala. Sen inbillar jag mig att något med själva graviditeten gjort mig lugnare rent psykiskt. Det har liksom infunnit sig en mer utpräglad "det ordnar sig"-attityd som var svår att tänka sig in i när jag nojjade som mest över hela barn-grejen. Det är skönt att sambon och jag har samma åsikter om de viktigaste sakerna och vår strategi är att försöka vara hemma en lite längre period tillsammans första veckorna, utöver de 10 dagarna som fadern kan ta ut efter förlossningen. Vi får tillsammans lära känna den nya lilla människan som totalt kommer vända upp och ner på våra liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar