söndag 15 januari 2012

Boar?

Okej. Det är svårt att veta vad som är en del av min personlighet och vad som är en del av det där som en del kallar för boa-in-sig-perioden som en del hävdar att gravida hamnar i framåt slutet av graviditeten. Jag kan ju få ryck då jag vill testa att göra saker från scratch, fylla frysen och allt sånt där, även när jag är "normal". Det hänger oftast ihop med egna funderingar kring vad det är man stoppar i sig egentligen och en rejäl dos fundering över tillsatser och ekologiskt ätande.

Men lite inbillar jag mig att mitt storkokande lite blir i kubik just nu. Ett visst hormonpåslag, och även en slags allmän acceptans att bete sig såhär. Jag är ju i grunden en samlare, det förstärks väl bara nu. Oavsett, så är det rätt skönt att rätt analogt stå och peta i en gryta och känna tillfredställelsen att fylla frysen med hemlagad mat snarare än helfabrikat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar